Eindelijk schot in Herkse verkeersdossiers

Op 21 mei 2021, over deze onderwerpen: Mobiliteit en openbare werken

Heel wat belangrijke Herkse verkeersdossiers zullen binnenkort afgerond worden. Wij vatten de situatie voor jullie samen.

Werken kruispunt Berbroek in najaar van start

In 2017 raakte bekend dat het kruispunt van de N2 met de Kapelstraat en de Bosstraat in Berbroek heraangelegd zou worden. Het project liep vertraging op omdat er toegankelijke bushaltes aan het plan werden toegevoegd. Het ontwerp is nu klaar en de werken zullen in het najaar van 2021 van start gaan. In totaal zal het project ongeveer 700.000 euro kosten.

Trajectcontrole Sint-Truidersteenweg operationeel

De werken aan de nieuwe trajectcontrole op de Sint-Truidersteenweg tussen de grens met Geetbets en het kruispunt met de Rummenweg zijn eind maart afgerond.
Op dit traject gebeurden in de afgelopen jaren meerdere ongevallen met zwaargewonde slachtoffers waarvan twee met dodelijke afloop. We zijn dan ook blij dat de controle binnenkort operationeel zal zijn. Het kostenplaatje voor dit project bedroeg 150.000 euro.

Nog geen oplossing voor geparkeerde vrachtwagens N2

Op de N2 van Hasselt naar Diest gebeuren regelmatig ongevallen door geparkeerde vrachtwagens. Vrachtwagenchauffeurs parkeren hier noodgedwongen naast de weg door het gebrek aan parkeerruimte in de buurt. Het Agentschap Wegen en Verkeer zal daarom een verkeersveiligheidsanalyse voor deze weg uitvoeren en de resultaten zullen binnen de vervoersregio besproken worden. Hopelijk komt er binnenkort een oplossing voor deze situatie. Wij volgen het verder op.