UiTPAS binnenkort ook beschikbaar in Herk-de-Stad

Op 10 september 2019, over deze onderwerpen: Bibliotheek, Cultuur

Op de voorbije gemeenteraad stelde de N-VA-fractie voor om de UiTPAS, een soort spaarkaart voor vrijetijdsbesteding, ook uit te rollen in Herk-de-Stad. “Het is voor onze partij belangrijk dat mensen deelnemen aan vrijetijdsactiviteiten. We willen onze stad aansluiten bij de UiTPAS om dit verder aan te moedigen”, aldus N-VA-fractieleider Karolien Grosemans.

Een UiTPAS is een spaarkaart die aangeschaft kan worden om punten te sparen bij diverse uitstappen en daar kortingen en andere voordelen voor terug te krijgen. “De toepassing van een dergelijke kaart wordt door de meeste deelnemende steden en gemeenten heel breed geïnterpreteerd. Je krijgt bijvoorbeeld punten voor een deelname aan sportactiviteiten, het bijwonen van toneelvoorstellingen of het ontlenen van boeken in de bibliotheek”, legt Grosemans uit.

De gespaarde punten kunnen daarna worden omgeruild voor een aantal voordelen. Het kan dan gaan om kortingen, maar ook om gadgets, gratis tickets, enz. Een UiTPAS mag maximaal 5 euro kosten en er geldt een speciaal tarief voor kansengroepen.

“Het stadsbestuur gaf aan dat ze ons voorstel mee opnemen in de meerjarenplanning. Wij verwachten dus dat de UiTPAS in de toekomst ook bij ons geïntroduceerd zal worden”, besluit Grosemans.