Sp.a Herk-de-Stad wil een extra zitpenning in mei

Op 12 mei 2016, over deze onderwerpen: Gemeentenieuws

Op maandag 9 mei zetelden de Herkse gemeenteraadsleden in de maandelijkse gemeenteraad. De sp.a liet ons daar weten een extra gemeenteraad op 20 mei samen te roepen. Dit is iets wat de sp.a wettelijk kan aangezien ze met 1/3 van de raadsleden zijn. Op hun agenda staan echter slechts 4 vragen (zie hieronder) over het woonbeleid in Herk-de-Stad. Op ons voorstel om hun punten te bespreken op de gemeenteraad van 9 mei gingen ze niet in. Hun vragen zijn zeker niet onbelangrijk en verdienen een antwoord, maar zijn niet hoogdringend. N-VA Herk-de-Stad vraagt zich echter af waarom hier een extra gemeenteraad voor nodig is. Niet enkel de ambtenaren worden belast met deze onnodige gemeenteraad. Het kost de inwoners van Herk-de-Stad ook extra zitpenningen. Onnodige uitgaven in tijden van besparingen is geen goed beleid. De zitpenningen worden door de hogere overheid in ieder geval gestort. Daar is geen afstand van te nemen. Het enige wat wij bij de N-VA zullen doen is een oproep doen om vrijwillig de ontvangen zitpenning te storten voor een goed doel.

AGENDA extra gemeenteraad 20 mei 2016

• Verlening stedenbouwkundige vergunning aan de Kantonnale Bouwmaatschappij van Beringen, Violetstraat 15 te 3580 Beringen.
  • Verkoop Wendelenhuis.
  • Stand van zaken Bindend Sociaal Objectief (BSO).
  • Beleid rond leegstandsreglement.