Samen zingen: het Federatiekoor in Herk-de-Stad

Op 15 maart 2018, over deze onderwerpen: Afdelingsnieuws, Gemeentenieuws

Zingen is van alle tijden en van alle culturen. Ook in Herk-de-Stad waar elke kerkgemeenschap haar eigen koor heeft.

Kristina Sampermans, koorlid Sint-Cecilia Schakkebroek: “Zingen in een koor is voor mij de ideale ontspanning. Onze repetities en optredens zijn altijd heel gezellig. Toch verouderen onze vijf koren en vermindert het aantal zingende leden. Enkele koren zijn hierdoor al in de problemen gekomen.”

Danny Jamers, koorlid Martinuskoor Herk Centrum: “Als oplossing hebben we een Federatiekoor in het leven geroepen. Wanneer er in de toekomst nog een koor in de problemen komt door een beperkt aantal koorleden of het ontbreken van een organist of dirigent, kan er altijd beroep gedaan worden op de andere koren.”

Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat mensen die zingen gelukkiger zijn. Aarzel dus niet om onze muzikale N-VA-bestuursleden aan te spreken om de Herkse koren te versterken.