Onze ideeën voor Herk centrum

Op 11 oktober 2018, over deze onderwerpen: Verkiezingen 2018

Onze ideeën voor Herk centrum

JVGH

De kleedkamers en de technische ruimten van JVGH zijn volledig verouderd. De kantine is uit haar voegen gebarsten. Wij engageren ons om de club actief te ondersteunen met een nieuwbouw en een kunstgrasveld. Wij steunen de ambitie van de club om verder te groeien.

Een nieuw jeugdhuis met polyvalente feestzaal

Jeugdhuis XL is verouderd en niet aangepast aan de moderne noden. Het ligt ook niet ideaal in het centrum van Herk. Aangezien onze gemeente nood heeft aan een grote en moderne feest- en fuiflocatie pleiten we ervoor om een nieuw jeugdhuis te combineren met een polyvalente feestzaal voor jong en oud.

Skatepark

We leerden uit onze rondvraag dat er te weinig ontspanningsmogelijkheden zijn voor de 12- tot 15-jarigen. We willen investeren in een skatepark op een goed bereikbare locatie waar er voldoende sociale controle is om de veiligheid te garanderen.

Uitbouw sportterrein aan Herkules

In de nabijheid van het sportterrein Herkules is er ruimte voor een multifunctioneel buitenterrein, twee beachterreinen (beachvolleybal, -handbal en -voetbal) en een kinderspeelruimte. We bereikten hierover een akkoord in het schepencollege.

Hondenlosloopweide

De N-VA wil overgaan tot de inrichting van een hondenlosloopzone nabij Herk centrum. Met de juiste afspraken kan deze ruimte uitgroeien tot een sociaal verzamelpunt voor mens en dier.