OCMW-raad heeft volksvertegenwoordiger als voorzitter

Op 8 januari 2013, over deze onderwerpen: In beeld, OCMW-nieuws, Verkiezingen 2012

HERK-DE-STAD - De nieuwe OCMW-raad werd maandagavond geïnstalleerd onder ruime belangstelling. Karolien Grosemans (N-VA-NIEUW), federaal volksvertegenwoordiger voor N-VA, legde de eed af als OCMW-voorzitter.

De installatievergadering werd bij aanvang geleid door gemeenteraadsvoorzitter Hugo Spooren (N-VA-NIEUW). De OCMW-raad wordt gevormd door Koen De Norre, Robert Princen en Magda Raemaekers (allen SP.A), Jimmy Graulus en Valérie Swinnen (beiden Open VLD), Giel Cypers (CD&V) en Karolien Grosemans, Marina Franssens en Mieke Cloesen (allen N-VA-NIEUW).

Het vast bureau bestaat uit Karolien Grosemans, Jimmy Graulus en Giel Cypers. Robert Princen, die net als Jimmy Graulus en Giel Cypers drie stemmen kreeg, viel uit de boot omdat hij ouder is dan beide andere kandidaten. Karolien Grosemans maakt ambtshalve deel uit van het vast bureau.

Bij eenparigheid van stemmen werd beslist (voorlopig) geen Bijzonder Comité Sociale Dienst op te richten.

Paul Pans, website Het Nieuwsblad © 2013 Corelio

Klik op de link naar het artikel in de rechterzijbalk voor foto's.