Nieuwe speelkoffers gratis te huur

Op 28 augustus 2015, over deze onderwerpen: Gemeentenieuws

HERK-DE-STAD - Scholen, jeugdverenigingen en alle anderen die activiteiten of buurtfeesten met kids organiseren kunnen vanaf nu gratis bij de jeugddienst een speelkoffer ontlenen. Die bevatten spullen voor kids van de kleuterleeftijd tot 10 jaar te laten spelen. Ook een grimeerkoffer is te huur, maar wel tegen betaling.

Schepen van Jeugd Wim Berden: “Wij willen scholen en andere organisatoren van activiteiten met kids de kans bieden op hun evenement extra speelmogelijkheden voor de jongens en meisjes te voorzien zonder dat ze daarvoor telkens zware aankopen moeten doen.”

“De speelkoffers bevatten een variatie aan spelletjes voor verschillende leeftijdscategorieën. Zo bevat de koffer maxi bouwstenen voor kleuters die zo naar hartenlust Bob De Bouwer kunnen spelen. In de koffer voor kinderen van 8 tot 10 steekt dan weer een sjoelbak, een reuze Twister en ook kids van de tussengroep vinden speeltuigen op hun maat.”

De jeugddienst beschikt over drie van dergelijke koffers, die gratis worden uitgeleend. Daarnaast is ook een box met grimeerspullen beschikbaar. “Omdat die producten bevat die worden verbruikt, vragen we daarvoor 20 euro per uitleenbeurt.”

Deze koffers zijn de eerste die op deze manier voor alle belangstellenden beschikbaar zijn. Schepen Wim Berden: “Het is afwachten hoe groot de interesse zal zijn. Als het een succes wordt, kunnen we denken aan een uitbreiding van het aanbod.”

De koffers zijn beschikbaar op de jeugddienst en aan te vragen via de gemeentelijke website. Info: Dienst Jeugd, tel. 013/77.51.04, www.herk-de-stad.be/speelkoffers.

Luc Weyens, website HBVL © 2015 Concentra