Nieuw bestuur voor N-VA Herk-de-Stad

Op 20 februari 2019

Herk-de-Stad - De leden van de Herkse N-VA-afdeling kozen dinsdag een nieuw afdelingsbestuur. Johny Franssen werd herverkozen als voorzitter. Hij zal de volgende drie jaar nauw samenwerken met kersvers ondervoorzitter Marnik Simons.

De voorbije drie jaar heeft Johny Franssen zich bewezen als gedreven voorzitter van de Herkse afdeling. Hij wist de groep te versterken en verdrievoudigde het ledenaantal. Zijn inzet en enthousiasme worden door de Herkse leden beloond. “Het komt er nu op aan om voort te bouwen op deze stevige basis”, aldus Johny Franssen.

Sterke ploeg

In totaal werden 12 bestuursleden verkozen. Katrien Vanerum is voortaan onze secretaris, Sabrina Vandergeeten neemt de taak van penningmeester op zich en Glen Vandingenen ziet er als organisatieverantwoordelijke op toe dat alle activiteiten vlot verlopen. Peter Haest verzorgt de communicatie en als je lid wil worden van de grootste Vlaamse volkspartij, neem je best contact op met de gloednieuwe ledenverantwoordelijke Heidi Wynants. Bestuurslid Michel Laenen gebruikt zijn ervaring als uittredend gemeenteraadsvoorzitter om de bestuursploeg te adviseren. Tot slot zet Aurora Gijbels zich als voorzitter van Jong N-VA in voor de jongerenwerking binnen de afdeling. Neem hierbij nog de ervaring van Karolien Grosemans (fractievoorzitter gemeenteraad) en Kristof Claes (lid Bijzonder Comité Sociale Dienst) en de rust en wijsheid van senioren Danny Jamers en Johny Franssen (gemeenteraadsleden), en je vormt een bekwame, enthousiaste groep die zich volop wil inzetten voor de Herkenaar!

Tijd om stil te zitten heeft de voorzitter alvast niet. “In mei volgen zeer belangrijke verkiezingen. Onze Herkse volksvertegenwoordiger Karolien Grosemans staat op de tweede plaats op de Vlaamse N-VA-lijst. Het is nu aan ons als bestuur om ervoor te zorgen dat de campagne in ideale omstandigheden verloopt. Aan enthousiasme bij onze leden alvast geen gebrek”, besluit Johny.