Met OCMW-bus naar nieuwjaarsreceptie

Op 14 januari 2016, over deze onderwerpen: OCMW-nieuws

Het OCMW van Herk-de-Stad legt voor de nieuwjaarsreceptie van de stad op zondag 31 januari voor het eerst een bus in. Die biedt met stopplaatsen in alle deelgemeenten mensen zonder eigen vervoer de kans om ook naar de receptie te gaan.

De nieuwjaarsreceptie wordt om beurt in een van de vijf deelgemeenten georganiseerd. Dit jaar zal ze van 11 tot 13 uur plaatsvinden op het plein aan de Amandinazaal in Schakkebroek. “De bus is bestemd voor mensen zonder eigen vervoer”, legt OCMW-voorzitter Karolien Grosemans (N-VA NIEUW) uit. “De opstapplaatsen zijn dan ook oordeelkundig gekozen. De bus vertrekt om 10.30 uur aan de kerk van Donk. Om 10.45 uur houdt hij halt aan de kerk van Berbroek en om 10.55 uur aan de bejaardenwoningen aan de Vanarenberglaan in Schulen. Vijf minuten later stopt de bus aan de kerk van Schulen. Om 11.10 uur houdt hij halt aan woonzorgcentrum Ocura aan de Diestsesteenweg in Herk-centrum en om 11.20 uur aan woonzorgcentrum De Bleuk aan de Endepoelstraat om rond 11.30 uur in Schakkebroek toe te komen. Op het einde van de receptie om 13 uur vertrekt de bus in omgekeerde richting.”

“De bus is gratis. Reserveren is ook niet nodig. Mensen kunnen kiezen voor de heen- en terugreis of voor een van beide.”

Info: www.herk-de-stad.be en facebookpagina OCMW: www.facebook.com/ocmwherkdestad.

Luk WEYENS,  HBVL © 2015 Concentra