Hete hangijzers HdS 3

Op 29 september 2012, over deze onderwerpen: Verkiezingen 2012

Rock Herk moest dit jaar een financiële opdoffer incasseren. Het muziekfestival trok opvallend weinig bezoekers. Dat had te maken met een combinatie van factoren. Uitgerekend in festivalmaand juli regende het pijpenstelen.

De organisatie koos dit jaar tevens voor het eerst voor een toegangsprijs, en om de druk op het Olmenhofpark beperkt te houden, stond er voor het eerst een limiet op het bezoekersaantal.

De onzekerheid over de toekomst van het festival vormde de aanleiding tot volgende vraag in onze online poll: "Het muziekfestival Rock Herk vraagt meer steun van het stadsbestuur. Een terechte vraag of niet?"

N-VA NIEUW: "Wij zien Rock Herk niet graag verdwijnen. Een evenement dat zoveel vrijwilligers mobiliseert verdient onze ondersteuning en goodwill, maar het is niet aan het stadsbestuur om een vzw onvoorwaardelijke financiële steun te bieden. Wij willen samen met de organisatie bekijken wat de mogelijkheden zijn."

HBVL © 2012 Concentra