Extra actie tegen sluikstort

Op 10 september 2018, over deze onderwerpen: Verkiezingen 2018

Twee nieuwe camera’s
Het gemeentebestuur besliste in augustus om twee extra mobiele camera’s aan te schaffen en om sluikstorters op heterdaad te betrappen. Sluikstorten is een doorn in het oog van iedereen die langs Herkse wegen wandelt en fietst en het kost onze gemeente handenvol geld. “Uit onze enquête ‘Zeg je gedacht’ blijkt dat 90,7 procent van de Herkenaren terecht inspanningen verwacht tegen diegenen die systematisch onze leefomgeving bevuilen,” zegt Johny Franssen, voorzitter van onze N-VA-afdeling.

Zwaardere boetes
“Met de camera’s vergroten we de pakkans,” zegt Wim Berden, schepen van Leefmilieu. “Deze bestuursperiode worden vervuilers zwaarder bestraft. Wie betrapt wordt, riskeert een boete die kan oplopen tot 350 euro. De camera’s zijn verplaatsbaar en zullen verdekt worden ingezet op populaire plaatsen voor sluikstorters zoals landelijke wegen en in de buurt van glasbollen.”

Johny Franssen: “We zijn ook blij dat er in onze gemeente een netwerk is van opruimvrijwilligers die heel wat straten en pleinen proper houden.”