Ex-schepenen terug in oude functie

Op 23 oktober 2012, over deze onderwerpen: Gemeentenieuws, Verkiezingen 2012

HERK-DE-STAD

In Herk-de-Stad zijn alle schepenmandaten van de coalitie N-VA NIEUW met Open Vld en CD&V bekend. Huidig gemeenteraadsvoorzitter Laurens Appeltans (N-VA NIEUW) wordt in januari opnieuw schepen.

Dat is binnen de partij beslist.

Zijn plaats als voorzitter wordt ingenomen door raadslid Hugo Spooren. Het tweede schepenmandaat van N-VA NIEUW gaat naar Lo Guypen. N-VA NIEUW-fractieleider Karolien Grosemans wordt OCMW-voorzitter.

Bij Open Vld blijven Mark Vanleeuw en Gert Vandersmissen als schepen aan. Bij CD&V keert Louis Vanuytrecht als schepen terug.

Laurens Appeltans was van 1983 tot 1994 en van 1996 tot 2000 schepen in Herk-de- Stad. Van 1988 tot 1995 was hij senator voor de toenmalige Volksunie, waarbij hij van 1995 tot 2001 ook de functie van nationaal secretaris uitoefende. Sinds januari vorig jaar is hij voorzitter van de gemeenteraad. Karolien Grosemans maakt als OCMW-voorzitter ook automatisch deel uit van het schepencollege. Lo Guypen was in de legislatuur 1988-1994 ook al schepen. Bij Open Vld waren Mark Vanleeuw en Gert Vandersmissen in 2006 ook al schepen. CD&V draagt Louis Vanuytrecht als schepen voor. Hij deed dat ook al van 2001 tot begin 2005. Debutante Marijke Berden volgt hem tegen het einde van de legislatuur op.

Burgemeester wordt zoals bekend Bart Gruyters (CD&V).

LW, HBVL © 2012 Concentra