Dienstencentrum De Cirkel vroeger toe

Op 16 oktober 2013, over deze onderwerpen: Gemeentenieuws

Dienstencentrum: De meerderheid gaat het aantal openingsuren van dienstencentrum De Cirkel verminderen van 40 tot 32,5 uren per week.

De beslissing daarover lokte een storm van protest uit van de sp.a-oppositie, die vreest dat het centrum volledig wordt afgebouwd. Schepen van Sociale Zaken en OCMW-voorzitter Karolien Grosemans (N-VA NIEUW) is verantwoordelijk voor het dienstencentrum: "Het dienstencentrum gaat voortaan niet om 10 uur, maar pas om 10.30 uur open en 's avonds gaat het om 17 uur dicht, een uur vroeger dan nu. Dat kan perfect, omdat het dienstencentrum het meeste bezoekers van net voor de middag tot in de vroege namiddag krijgt.Voormalig schepen van sociale zaken Magda Raemaekers (sp.a). "Deze beslissing treft de zwaksten in de maatschappij." "Ik stap met een klacht naar de gouverneur", reageerde zij. Volgens schepen Grosemans zijn er helemaal geen plannen om het dienstencentrum te sluiten: "Integendeel, de lokalen worden opgefrist en geverfd. We gaan ook delen van de vloer vervangen."

LW, HBVL © 2013 Concentra